Ungdom

Generelt om ungdomsholdene

I Skagen Badmintonklub har vi et tilbud til alle børn og unge, der gerne vil spille badminton, hvad enten man ønsker hyggelig og sjov motion eller man har mod på konkurrence og sportslig udvikling.

Som spiller har du således mulighed for at spille holdkampe og turneringer, men også mulighed for blot at komme til træning, dyrke det sociale fællesskab og få en alsidig træning. Det er vigtigt at pointere at det ene ikke udelukker det andet.

Gennem badminton skaber vi basis for et fællesskab med plads til ALLE. Fokus ligger på udviklingen af alle spillere, uanset om du er nybegynder eller øvet. Vi tror på at en træningskultur med fokus på at dygtiggøre hver enkelt, er med til at fastholde interessen for sporten. Det skaber samtidig rammerne for et godt træningsmiljø og kammeratskab.

Udover træning afholdes der løbende en del aktiviteter såsom fællesspisninger, træningssamlinger m.m. for at styrke det det sociale sammenhold.

Såvel træning, holdspil, turneringer, sociale aktiviteter kræver mange frivillige kræfter og engagement fra både forældre og spillere. Vi håber derfor at I alle vil hjælpe til med at skabe den bedst mulige badmintonklub for børnene!

Legebadminton for 4-8 årige

Onsdag 16:30 - 17:30
Legeholdet henvender sig til både drenge og piger i alderen fra ca. 4 til 8 år.
Der er plads til både de stille og dem med krudt i.

Der vil til legetimen være voksne trænere samt hjælpere i et sådant omfang, at alle børnene får en god oplevelse. Forældre er meget velkommen til at hjælpe med at spille med børnene.

I fællesskab leger vi nogle lege for eksempel: "Stå-trold", "Blinklys", "Kongens efterfølger", "forhindringsbane".
Herefter er der badmintonspil som kan foregå med ballon eller bold.