Vendsyssel Elite Badminton

Skagen Badmintonklub er sammen med Frederikshavn og Hjørring Badmintonklub en del af Vendsyssel Elite Badminton, også kaldet VEB. Dette samarbejde betyder, at vi kan præsentere badminton på et meget højt niveau i vores lokalområde og samtidig gøre det muligt for vores unge spillere at blive en del af denne sammenslutning - både socialt og sportsligt.

VEB arbejder naturligvis på at skabe en større forankring i de lokale spillere og dermed på sigt at rekruttere fra egne rækker. Stadigvæk er tidligere ungdomsspillere fra Skagen jo repræsenteret i andre klubber i ligaen og de øvrige divisioner under BD - spillere som vi jævnligt fører dialog med for at kunne præsentere dem i lokalt regi.

I det daglige har SBK også meget stor glæde af samarbejdet med VEB spillerne - både på almindelige træningsaftener og til træningssamlinger hvor de hjælper klubbens faste trænere og skaber inspiration og glæde.

At have et samarbejde med VEB er helt sikkert et stort aktiv for lokalsamfundet, således at badmintonsporten på vore breddegrader er repræsenteret i lokalpressen og dermed være en vigtig brik i arbejdet for at give unge mennesker mod og lyst til at dyrke den sport, de elsker - badminton.

Vil du vide mere om
Vendsyssel Elite Badminton?